Авторські вірші
як засіб досягнення навчальної
та виховної мети
на уроках світової літератури
Авторські вірші
як засіб досягнення навчальної
та виховної мети
на уроках світової літератури
5 клас. Тема: Народна казка
(етап «Мотивація навчально-пізнавальної діяльності»)
Про казку
Принцеси і принци,
гноми і тролі,
тварини і люди...
Безліч героїв.
Чарівні предмети,
дивні місця.
Де зустрічається суміш ось ця?
Як називається твір такий,
дати підказку?
Так, ви вгадали –
звичайно, це казка!
6 клас. Тема: Міф і література. Міфи про походження світу
(етап «Мотивація навчально-пізнавальної діяльності»)
Про міф
Маленький синочок у мами спитавсь:
- А звідки, матусю, я в тебе узявсь?
І звідки взялися всі квіти, пташки,
І сонечко в небі, і татко, і ти?
Матуся всміхнулась, погладила сина:
- Ти все у житті зрозумієш, дитино.
А щоби швидше ти все зрозумів,
Давай ми з тобою почитаємо міф.
- А що таке «міф»?
- Дам тобі підказку –
То розповідь, що нагадує казку.
6
клас. Тема: Міф і література. Міф
про Прометея
(етап «Мотивація навчально-пізнавальної діяльності»)
Прометей
Давні греки – народ сумлінний,
Творили собі і нащадкам на втіху.
Себе вони називали елліни
Й складали дуже гарні міфи.
У міфах греки славили героїв своїх.
Та найповажнішим серед людей
Став той, хто найбільше любив їх:
Титан з великим серцем – Прометей.
Він оточив людей турботою своєю:
Навчив рибалити, орати, лікуватись,
Приборкувати звірів, шукати срібло під землею,
Човни ладнати й по зірках орієнтуватись.
Та найдорожчий подарунок людям –
Це був вогонь, що роздобув титан.
За це ім’я його ніколи не забудуть -
Воно тепер неначе талісман.
6
клас. Тема: Міф і література.
Міф про Прометея
(етап «Підведення підсумків уроку»)
Порада від Прометея
Вже декілька тисяч років
Прометей запалює серця.
Я хочу, щоб із нашого уроку
Запам’яталась вам порада ця:
У кожного в сердечку іскра пломеніє,
Що запалив величний Прометей –
Підтримуйте ж її, або вона зотліє.
Живіть Людиною серед людей!
6
клас. Тема: Жуль Верн.
«П’ятнадцятирічний капітан». Привабливість образу Діка
Сенда.
(етап «Мотивація навчально-пізнавальної діяльності»)
Про Діка Сенда
Дік Сенд – хлопець-зразок.
Його згадаєм не один разок.
Відповідальність за всіх несе,
В п’ятнадцять знає майже все.
Сьогодні про нього піде мова.
До тексту звернімося знову.
Покажемо знання роману,
Презентуєм думки без обману.
7
клас. Тема: В. Скотт як засновник
жанру історичного роману.«Айвенго»
(етап «Мотивація навчально-пізнавальної діяльності»)
Вальтер Скотт
У прекрасній країні Шотландії
Більш ніж 200 років назад
Народився хлопчик звичайний,
Його тато Вальтер назвав.
Якщо хлопчик звичайний, спитаєте ви,
То у чому тут дивина?
А у тому, що, вирісши, хлопчик цей
Історію з романом поєднав.
Оживають у творі події знаменні,
Є й героїв багато. І от
Всьому світу відомий письменник
На ім’я ВАЛЬТЕР СКОТТ.
Примітка: Вірш можна використати не на першому, а на
другому уроці вивчення теми для етапу актуалізації опорних знань у формі
інтерактивного прийому «Ти це знаєш». В такому випадку підкреслені слова діти
повинні будуть вставити самі.
7
клас. Тема: Література проти
війни
(етап «Мотивація навчально-пізнавальної діяльності»)
Акровірш
Вона вривається в життя раптово
І обриває щастя ниті,
Й обпікає серця кров’ю,
На полі залишаючи убитих.
А їм було ще жити й жити…
8
клас. Тема: Франческо Петрарка - видатний італійський поет-гуманіст.
Багатство людської душі, краса і щирість людських почуттів, оспівування кохання
в «Книзі пісень».
(етап «Сприйняття й
засвоєння навчального матеріалу)
Немає коментарів:
Дописати коментар