середу, 20 листопада 2013 р.

Творчий доробок. Авторські вірші.

Авторські вірші

як засіб досягнення навчальної 

та виховної мети

на уроках світової літератури

5 клас. Тема: Народна казка

(етап «Мотивація навчально-пізнавальної діяльності»)

Про казку


Принцеси і принци,

гноми і тролі,

тварини і люди...

Безліч героїв.

Чарівні предмети,

дивні місця.

Де зустрічається суміш ось ця?

Як називається твір такий,

дати підказку?

Так, ви вгадали –

звичайно, це казка!

6 клас. Тема: Міф і література. Міфи про походження світу

(етап «Мотивація навчально-пізнавальної діяльності»)


            Про міф

Маленький синочок у мами спитавсь:

- А звідки, матусю, я в тебе узявсь?

І звідки взялися всі квіти, пташки,

І сонечко в небі, і татко, і ти?


Матуся всміхнулась, погладила сина:

- Ти все у житті зрозумієш, дитино.

А щоби швидше ти все зрозумів,

Давай ми з тобою почитаємо міф.

- А що таке «міф»?

- Дам тобі підказку –

То розповідь, що нагадує казку.


6 клас. Тема: Міф і література. Міф про Прометея

(етап «Мотивація навчально-пізнавальної діяльності»)


          Прометей

Давні греки – народ сумлінний,

Творили собі і нащадкам на втіху.

Себе вони називали елліни

Й складали дуже гарні міфи.

У міфах греки славили героїв своїх.

Та найповажнішим серед людей

Став той, хто найбільше любив їх:

Титан з великим серцем – Прометей.

Він оточив людей турботою своєю:

Навчив рибалити, орати, лікуватись,

Приборкувати звірів, шукати срібло під землею,

Човни ладнати й по зірках орієнтуватись.

Та найдорожчий подарунок людям –

Це був вогонь, що роздобув титан.

За це ім’я його ніколи не забудуть -

Воно тепер неначе талісман.


6 клас. Тема: Міф і література. Міф про Прометея

(етап «Підведення підсумків уроку»)


Порада від Прометея

Вже декілька тисяч років

Прометей запалює серця.

Я хочу, щоб із нашого уроку

Запам’яталась вам порада ця:

У кожного в сердечку іскра пломеніє,

Що запалив величний Прометей –

Підтримуйте ж її, або вона зотліє.

Живіть Людиною серед людей!


6 клас. Тема: Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан».  Привабливість образу Діка Сенда.

(етап «Мотивація навчально-пізнавальної діяльності»)


 Про Діка Сенда

Дік Сенд – хлопець-зразок.

Його згадаєм не один разок.

Відповідальність за всіх несе,

В п’ятнадцять знає майже все.

Сьогодні про нього піде мова.

До тексту звернімося знову.

Покажемо знання роману,

Презентуєм думки без обману.



7 клас. Тема: В. Скотт як засновник жанру історичного роману.«Айвенго»

(етап «Мотивація навчально-пізнавальної діяльності»)


    Вальтер Скотт

У прекрасній країні Шотландії

Більш ніж 200 років назад

Народився хлопчик звичайний,

Його тато Вальтер назвав.

Якщо хлопчик звичайний, спитаєте ви,

То у чому тут дивина?

А у тому, що, вирісши, хлопчик цей

Історію з романом поєднав.


Оживають у творі події знаменні,

Є й героїв багато. І от

Всьому світу відомий письменник

На ім’я ВАЛЬТЕР СКОТТ.


Примітка:  Вірш можна використати не на першому, а на другому уроці вивчення теми для етапу актуалізації опорних знань у формі інтерактивного прийому «Ти це знаєш». В такому випадку підкреслені слова діти повинні будуть вставити самі.



7 клас. Тема: Література проти війни

(етап «Мотивація навчально-пізнавальної діяльності»)


         Акровірш

Вона вривається в життя раптово
І обриває щастя ниті,
Й обпікає серця кров’ю,
На полі залишаючи убитих.
А
їм було ще жити й жити…


8 клас. Тема: Франческо Петрарка  - видатний італійський поет-гуманіст. Багатство людської душі, краса і щирість людських почуттів, оспівування кохання в «Книзі пісень».
(етап «Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу)

     Про сонет

14 рядків про справжні почуття,

Будь то кохання, дружба чи ненависть –

Все те, що називаємо «ЖИТТЯ»,

Все те, що поруч завжди з нами.

Лише 14 рядків, а як багато

Сказати встигне нам поет!

Всю глибину душі нам зможе передати

Прекрасний вірш під назвою СОНЕТ!



Немає коментарів:

Дописати коментар