"Ідейки" для вдалого уроку

Кросворди, ребуси, шаради на уроках зарубіжної літератури


5 клас. Тема «Фольклор. Малі фольклорні жанри: прислів’я, приказки, загадки»


Г

У

С

К

А

Л

Е

Л

Е

К

А

 

Л

А

С

Т

І

В

К

А

 

Ж

А

Б

А

 

 

С

О

Л

О

В

Е

Й

 

 

П

І

В

Е

Н

Ь










По горизонталі:

1. Летіло, як міх, упало, як сніг, лопатами ходить, а рогом їсть.

2. Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки. Хату на хаті має, всім жабам рахунок знає.

3. Назад вильця, спереду шильце, на спині – чорне сукенце, під сподом – полотенце.

4. Що то воно: у воді водиться, з хвостом родиться, а як виростає, хвіст відпадає.

5. Сам вечірньої години заховався в кущ калини, - та на дудочку одну грає пісню чарівну.

6. Має гребінь, та не може ним чесатись.


По вертикалі:


1. Український байкар.


5 клас. Тема «Казка. Підсумковий урок»


Я

К

О

Б

 

 

П

А

С

Е

Р

Б

И

Ц

Я

 

Д

З

Е

Р

К

А

Л

О

 

 

К

А

Й

 

К

О

Р

О

Л

Е

В

А


















1.     Ім’я одного з братів Грімм.

2.     Хто мусив виконувати всю хатню роботу в казці «Пані Метелиця»?

3.     Що зробив собі троль в казці «Снігова королева»?

4.     Як звати одного з головних героїв казки «Снігова королева»?

5.     Хто це – дівчинка 14-15 років, ровесниця пасербиці з казки «Дванадцять місяців»? 

8 клас. Тема:  «Пісня про Роланда»

                    Венгерський кросворд


К
О
Л
І
В
Е
Р
Р
А
М
А
Р
К
Д
Н
О
Р
А
Л
Ь
Б
А
А
Л
Л
Г
А
Н
Е
Л
О
Н
М
А
Р
С
И
Л
І
Й

Завдання:  Знайти героїв «Пісні про Роланда», виділити зайве ім’я.


8 клас. Тема:  «Давньогрецький театр»
                       

                                  «Знайди помилку»






























9 клас. Тема: «О. С. Пушкін – великий російський поет»
                                         Венгерський кросворд

Б

Н

А

Л

М

О

С

О

А

Т

І

Я

В

К

Л

Д

І

Н

О

А

О

М

И

Т

А

Н

И

Р

И

К

А

Д

А

Н

Т

К

А

В

О

Г

І

Е

З

А

К

Н

Є

Н

С


Відповіді:
 Болдіно
Наталія
Москва
Орина
Микита
Дантес
Кавказ
Онєгін

8 клас. Тема: «Мігель Сервантес. «Дон Кіхот»»

Ребуси




Відповіді:

1. Сервантес.

2. Відродження.

3. Іспанія.

4. Дон Кіхот.

Використання психологічних та спортивних розминок на уроках зарубіжної літератури

«Ходьба і рух сприяють грі мозку і роботі думки» –  так говорив Жан Жак Руссо. Не забуваймо, що дітям важко 45 хвилин сидіти непорушно та ще й працювати розумово. Та й настрій не завжди відповідає робочій атмосфері. Тому важливе значення у роботі вчителя має надаватись психологічним та спортивним розминкам в ході уроку. Але одномаїття цих вправ теж швидко втомить дитячий колектив, тому варто збагачувати «багаж розминок». Найкраще, вважаю, якщо це будуть вправи не просто розслаблюючі чи активізуючі, а ще й вдало поєднуватимуться із темою уроку. Пропоную декілька варіантів.


Психологічні розминки


1. Нумо, діти, озирніться,

Зробіть назустріч сонцю крок –

Один одному всміхніться,

І розпочнемо наш урок.


 2. Цьогорічна осінь робить нам справжній подарунок – по-літньому теплі дні. Давайте і ми погріємось: закрийте на хвильку очі і уявіть себе на березі Егейського моря, що у сонячній Греції,  відчуйте на своєму обличчі теплий легенький вітерець, що несе свіжість і насолоду. Відчули? Тоді розпочинаймо наш урок!


 3. Пропоную працювати,

Про цікаве почитати.

Мене слухати уважно,

Щоби встигнути все вчасно.


 4. Я знову рада нашій зустрічі, тому посміхаюсь. А який настрій у вас? Намалюйте смайлика, який би відображав ваш настрій на цей момент. А тепер – в нову подорож нашою чарівною машиною часу, що зветься «Література»!


Вправи для фізкультхвилинок


1. Встали, сіли,

Знову встали.

Ручками ми помахали,

Покрутились,

Потягнулись,

І на місце повернулись.


2. - Я називатиму імена героїв давньогрецької міфології. Якщо це буде ім’я бога – ви піднімаєте руки і тягнетесь вгору. Якщо це буде ім’я земного героя – присідаєте. Отож, почали:    

                              

Зевс – Геракл.

Афіна – Персей.

Аполлон – Антігона.

Гефест – Одіссей.


3. - Давні греки цінували красу людського тіла, добре фізично розвиненого. Тож давайте і ми попрацюємо над розминкою, дамо тілу трохи порухатись. Відтворіть рухами мій веселий віршик.


Чим прославився Геракл?

Тим, що силу, м’язи мав,

Швидко бігав, вмів стрибати,

Влучно з лука він стріляв.

Станем сильні як Геракл,

Будем з нього приклад брати.

Ну а зараз потягнемось… й знову

Сядем працювати.





Немає коментарів:

Дописати коментар