Мудрість байки. Пригоди та
фантастика
(Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан»)
1 варіант
I рівень
1. Фригійський раб, який став основоположником
жанру байки –
а) Езоп;
б) Лафонтен;
в) Федр.
2. В основі жанру байки лежить…
а) гіпербола;
б) метафора;
в) алегорія.
3. У чому полягає особливість композиції байки І.
Крилова «Вовк і Ягня»?
а) Мораль на
початку байки;
б) мораль розбита
на дві частини;
в) мораль в кінці байки.
4. У байці І. Крилова «Квартет» слова, що є
мораллю, належать:
а) Мавпі;
б) Солов’ю;
в) Ослу.
5. Яку обіцянку дав собі Дік Сенд? (За романом Ж.
Верна)
а) Збагатитися;
б) стати
знаменитим;
в) стати людиною.
6. Як на борту «Пілігрима» опинились негри (Том і
його друзі)?
а) Їх підібрав
корабель з безлюдного острова;
б) їх урятували з
уламків корабля;
в) вони
подорожували як пасажири.
II рівень
1. Знайдіть «третє зайве»:
а) Лисиця;
б) Ягня;
в) Вовк.
З якої байки якого автора (авторів) двоє героїв,
що залишилися?
2. Із наведених понять випишіть ті, які мають
відношення до Ж. Верна:
Нант, байка,
пригоди, Україна, науки, гітара.
3. Доповніть речення:
Мова натяків і недомовок називається… і названа
так на честь… .
III рівень
1. Роман – це…
Наведіть приклади
відомих вам різновидів роману.
2. Що ви знаєте
про Езопа?
IV рівень
Виконайте одне завдання на вибір:
1. Самостійно
скласти байку.
2. Опишіть
найулюбленіший епізод роману Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан». Чому він вам
сподобався?
3. Напишіть
міні-твір на тему: «Чого мене навчив Дік Сенд» (За романом Ж. Верна
«П’ятнадцятирічний капітан»)
2 варіант
I рівень
1. Як називається художній засіб, в основі якого –
перенесення ознак живої істоти на неживий предмет?
а) Уособлення;
б) алегорія;
в) метафора.
2. У якій країні зародився жанр байки?
а) Давній Рим;
б) Давня Греція;
в) Київська Русь.
3. Чим займалася влітку Цикада (за байкою Езопа
«Мурашка і Цикада»)?
а) Співала;
б) заготовляла
харчі;
в) танцювала.
4. Алегорією якої людської риси виступає Ягня у
байці І. Крилова «Вовк і Ягня»?
а) Беззахисності,
безневинності;
б) дурості,
обмеженості;
в) справедливості,
хоробрості.
5. Яка трагедія сталася на шхуні «Пілігрим»?
а) Моряки
смертельно отруїлися;
б) капітан і
команда загинули під час полювання на кита;
в) шторм розбив
корабель.
6. Чому «Пілігрим» збився з правильного курсу?
а) Через
неосвіченість Діка Сенда;
б) через шторм;
в) через залізну
річ, підкладену Негору під компас.
II рівень
1. Знайдіть «третє зайве»:
а) Мавпа;
б) Козел;
в) Лисиця.
З якої байки якого автора двоє героїв, що залишилися?
2. Із наведених понять випишіть ті, які мають
відношення до Езопа:
Греція, байка,
багатство, роман, рабство, сім’я.
3. Продовжіть речення:
Повчальна частина байки називається… і може
розміщуватися… .
III рівень
1. Байка – це…
Наведіть приклади
відомих вам байок та їх авторів.
2. Що ви знаєте
про Ж. Верна?
IV рівень
Виконайте одне завдання на вибір:
1. Самостійно
скласти байку.
2. Опишіть
найулюбленіший епізод роману Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан». Чому він вам
сподобався?
3. Напишіть
міні-твір на тему: «Чого мене навчив Дік Сенд» (За романом Ж. Верна
«П’ятнадцятирічний капітан»)
Немає коментарів:
Дописати коментар