Контрольні роботи із зарубіжної літератури

Мудрість байки. Пригоди та фантастика
   (Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан»)
1 варіант
I рівень
1. Фригійський раб, який став основоположником жанру байки –
а) Езоп;
б) Лафонтен;
в) Федр.
2. В основі жанру байки лежить…
а) гіпербола;
б) метафора;
в) алегорія.
3. У чому полягає особливість композиції байки І. Крилова «Вовк і Ягня»?
а) Мораль на початку байки;
б) мораль розбита на дві частини;
в) мораль  в кінці байки.
4. У байці І. Крилова «Квартет» слова, що є мораллю, належать:
а) Мавпі;
б) Солов’ю;
в) Ослу.
5. Яку обіцянку дав собі Дік Сенд? (За романом Ж. Верна)
а) Збагатитися;
б) стати знаменитим;
в) стати людиною.
6. Як на борту «Пілігрима» опинились негри (Том і його друзі)?
а) Їх підібрав корабель з безлюдного острова;
б) їх урятували з уламків корабля;
в) вони подорожували як пасажири.
II рівень
1. Знайдіть «третє зайве»:
а) Лисиця;
б) Ягня;
в) Вовк.
З якої байки якого автора (авторів) двоє героїв, що залишилися?
2. Із наведених понять випишіть ті, які мають відношення до Ж. Верна:
Нант, байка, пригоди, Україна, науки, гітара.
3. Доповніть речення:
Мова натяків і недомовок називається… і названа так на честь… .
III рівень
1. Роман – це…
Наведіть приклади відомих вам різновидів роману.
2. Що ви знаєте про Езопа?
IV рівень
Виконайте одне завдання на вибір:
1. Самостійно скласти байку.
2. Опишіть найулюбленіший епізод роману Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан». Чому він вам сподобався?
3. Напишіть міні-твір на тему: «Чого мене навчив Дік Сенд» (За романом Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан»)

2 варіант
I рівень
1. Як називається художній засіб, в основі якого – перенесення ознак живої істоти на неживий предмет?
а) Уособлення;
б) алегорія;
в) метафора.
2. У якій країні зародився жанр байки?
а) Давній Рим;
б) Давня Греція;
в) Київська Русь.
3. Чим займалася влітку Цикада (за байкою Езопа «Мурашка і Цикада»)?
а) Співала;
б) заготовляла харчі;
в) танцювала.
4. Алегорією якої людської риси виступає Ягня у байці І. Крилова «Вовк і Ягня»?
а) Беззахисності, безневинності;
б) дурості, обмеженості;
в) справедливості, хоробрості.
5. Яка трагедія сталася на шхуні «Пілігрим»?
а) Моряки смертельно отруїлися;
б) капітан і команда загинули під час полювання на кита;
в) шторм розбив корабель.
6. Чому «Пілігрим» збився з правильного курсу?
а) Через неосвіченість Діка Сенда;
б) через шторм;
в) через залізну річ, підкладену Негору під компас.
II рівень
1. Знайдіть «третє зайве»:
а) Мавпа;
б) Козел;
в) Лисиця.
З якої байки якого автора  двоє героїв, що залишилися?
2. Із наведених понять випишіть ті, які мають відношення до Езопа:
Греція, байка, багатство, роман, рабство, сім’я.
3. Продовжіть речення:
Повчальна частина байки називається… і може розміщуватися… .
III рівень
1. Байка – це…
Наведіть приклади відомих вам байок та їх авторів.
2. Що ви знаєте про Ж. Верна?
IV рівень
Виконайте одне завдання на вибір:
1. Самостійно скласти байку.
2. Опишіть найулюбленіший епізод роману Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан». Чому він вам сподобався?
3. Напишіть міні-твір на тему: «Чого мене навчив Дік Сенд» (За романом Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан»)

Немає коментарів:

Дописати коментар